Lite av min vecka :)

Kanske ska börja med att berätta att jag är i vecka 28 nu och kan knappas bli mer lycklig :) *Ska lägga upp bilder och skriva lite om det*

Måndag och Tisdag - Gjorde jag nog inte så mycket!

Onsdag - Då var jag till Mormor och städade, som jag gör varannan vecka :) + Att jag städade lite skåp åt henne med, hon har ju tjatat ett tag! Men varje gång jag kommit så...Ska vi ta det nästa gång.

Torsdag
- Först så följde jag med Mimmi på Personalstrategen vid 11, sen gick vi och köpte en varsin kokt med bröd + vitlöksdressing :P Sen gick vi på försäkringskassen och lämnade papper och jag ändrade min adress på skatteverket...Så nu är jag äntligen skriven här hos Kimus :) Sen åkte Mimmi till Fala och städade åt sin syster och jag tog en promenad mot Familjecenter och det började spöregna :/
Så kl: 13:00 var jag på Ungmammegruppen och det håll på till typ 14:30..Vi hade lite att prata om! Där träffade jag 4 andra unga mammor och dom var super trevliga :) Vissa kände jag sen förr och vissa var nya face :) Vi fick lite rabarberpaj och saft, sen pratade vi lite om hur vi kände oss och så vidare! Trevligt trevligt, ska dit den 20de Maj igen :)

Fredag - Då var jag och lunchade med Kim på Finess, vi åt nachostallrik och pratade lite. Efter vi suttit där ett tag kom min lillasyster Emma och satte sig med oss *Hon skulle nämligen sova över hos oss* så efter vi ätit klart och Kim åkt tillbaka på jobbet gick vi lite på Ljusdal.
Sen ringde jag Mimmi och frågade om vi skulle baka, det ville hon så jag och Emma gick på Coop för att köpa strössel. Vi skulle nämligen baka Cupcakes, så när Mimmi kom gick vi på Matpunkten och handlade det som fattades sen satte vi igång! Det var super kul - Tack Mimmi <3 Och resultatet blev MUMS :D
Bilder kommer snart :D

Sen kom Kim hem, Emma och han sprang iväg för att handla lite grejer till matlagningen och lite fredagsmys. Jag och Mimmi började att steka kyckling, när dom kom tillbaka hackade vi lite grönsaker och sen var maten serverad. Kyckling *Tacokryddad* i bröd med gurka,sallad,majs, creme fraich och vitlökssås och det blev super gott. Mätta och belåtna myste vi ner oss med lite chips, ostkrokar, godis och dricka/vatten till en skräckfilm *Insidious* Den verkade bra till en början men sen spårade den ur liiite :P *Det var även inte den bästa kvaliten heller* Hahah kulig, tycker den var ganska kulig + att Mimmi och Emma skrek lite så man fick ju hjärtsnurp på grund av dem ;) Sen somnade Emma och Mimmi gick hem, så jag och Kim kröp till sängs nästan på engång efter en suuuuuper trevlig kväll!

Lördag - Det blev en ganska tidig morgon för mig, jag skulle nämligen följa Emma på dansträning kl: 10:00 till 10:20 sen gick vi hem till mig igen och gjorde oss i ordning och stoppade i oss lite mat. Sen skulle dom ha genrep vid 12:30 så då var det bara att gå upp till Aulan och läna henne där, kl: 16:00 skulle det bli dansuppvisning så jag fick skicka med lite matsäck. Det blev: 2 Smörgåsar, 1 Risifrutti, sallad som bestod av sallad majs och gurka, 1 Cupcake, lite dricka och en stor flaska vatten. Sen när jag lämnat Emma där gick jag hem, jag gjorde lite nytta till Kim kom hem från fotbollsmatchen. Sen kom mamma och pappa och då åkte vi upp på dansuppvisningen, dom var jätte duktig :D Vid 18.00 kom vi ut ur Alulan och då åkte vi ner till Kinaresturangen och Pappa bjöd oss på mat. Efter det kom dom hem till mig och drack lite kaffe sen åkte dom hem och då kom Kims kompisar, Johan och Tony...Dom skulle nämligen ta någon öl och sen gå ut på krogen, Johanär inte hemma så mycket så då tyckte jag att det var super bra att Kim kunde umgås lite med honom.
Så när dom gick på krogen satt jag ensam och kikade lite på tv och drack isvatten + liite chips :)

02:30 kom mitt hjärta hem och hade med sig en hamburgetallrik, han var lite hungrig och jag smakade något strips *Ovanligt* Sen pratade vi lite innan vi kröp till sängs där min utslagna hjälte slocknade på direkten...Han pratade lite tok i sömnen och det var kuligt att lyssna på....Sen somnade jag med!

Söndag (Idag) - Jag började med att mysa lite med Kim, innan jag klev upp och klädde på mig för att gå ner i tvättstugan. När jag kom upp låg mitt troll inte kvar i sängen utan gått och lagt sig i soffan med täcket, jag började duka frukost framför tv....Efter det gick jag ner och hängde och stoppade in en ny maskin, sen myste vi lite tillsammans. När tvätten var klar gick vi och hämtade den och jag gjorde mat, vi åt lite potatismos, köttbullar och gräddsås. Sen dukade jag av och började med att hänga och vika in tvätt och Kim satte sig vid datorn för att spela med Tony. Just nu sitter jag i soffan och skriver lite och Kim spelar än!

Ikväll 20:00 blir det HOCKEY, Sverige och Finland. Så jag blir nog bänkad framför tv med lite söndagsmys och hejar för allt i världen på SVERIGE :D Så nu funderar jag på att göra i ordning lite inför kvällen och sen ska jag bara vänta på att Kim ska bli klar, sen blir det match :D

Tjing*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0